Jak nenaletět
Vážený zákazníku,
předkládám Vám několik opravdu základních rad, jak postupovat při objednávce pomníků, náhrobků, jejich částí, příslušenství nebo opravy.
V řemesle platí (u pomníků dvojnásobně), když dva dělají totéž, není to totéž. Největší chybu zákazník dopouští, když preferuje nejnižší cenu, místo aby hledal dobrého řemeslníka.
Musíte si uvědomit, že pomník Vám má sloužit několik generací. Na pomník, i když nemusí být drahý, je potřeba pohlížet jako na nemovitost. Má dokonce výhody v tom, že nepotřebuje speciální “údržbu” a další investice. Vydrží několik generací a jeho cena časem narůstá.
Pokud však opracování, technologický postup, výběr kamene i samotná montáž se provede špatně, jak se dost často stává, může dojít k znehodnocení celého díla a tím spojené další nemalé investice za opravy, úpravy a rekonstrukce!
Nechte si ukázat i mnoho let staré realizované zakázky firmy, u které si hodláte nechat vyrobit pomník a tím vyhodnotili jejich práci, zkušenosti a praxi = reference.
- všímejte si detailů (leštěné hrany, boky, jak lícují spoje atd.)
- důležité je i estetické hledisko (sladění barev, nápisů, hřbitovních doplňků…)
- případně se informujte o serióznosti kamenické firmy u bývalých zákazníků
Jen tak se vyhnete zklamání a dalších zbytečných investic!
Nedoporučujeme zakázku sepisovat hned při první schůzce na hřbitově. Je dobré poznat zázemí kameníka, kde má vybraný kameník či firma svojí provozovnu, vzorkovou prodejnu, dílnu či kancelář.
Cena pomníku se odvíjí:
- od velikosti pomníku
- tloušťky kamene
- a hlavně použitého materiálu – žula, mramor, …
- ale také od hřbitovních doplňků, nápisů na pomník a dopravy.
Čím dál častěji jsou zákazníci lákáni na nízké ceny pomníků. Většinou se však jedná jen o jednotlivé díly jako například pouze nápisní deska a podobně i bez nápisů, montáže, hřbitovních doplňků, základu, dopravy a další.
A proto se hlavně zajímejte o konečnou celkovou cenu!
Také čím dál častěji vidíme na hřbitovech firmy, které objíždí hřbitovy a jednotlivé regiony České republiky, nabízejí nejlevnější ceny, ale tyto ceny stejně nedodrží a vždy přeceňují. Tito podnikatelé nemají žádné zázemí, nemají zkušenosti, praxi a jsou pouhými překupníky „na telefon“!!!